27.2.14

Frywolitkowe pisanki, czyli koszulka na jajka - wzór darmowy

Czas na odwyk! Kto to widział, żeby czwarty dzień z rzędu notki pisać i supłać cały czas te frywolitki. ;) Wrzucam zatem schemat na frywolitkę wielkanocną i spadam.

Jajko to symbol nowego życia. Początek. Nie tylko w naszej kulturze. I przyczynek do mniej lub bardziej poważnych dysput pod hasłem: jajko, czy kura? ;) Dla nas, chrześcijan jest ono przypomnieniem o nowym życiu w Chrystusie. Dlatego od wieków na Wielkanoc uroczyście je spożywamy i przyozdabiamy w szczególny sposób. Ja swoje pisanki od lat ubieram w koronkowe koszulki.

Koszulki na jajka mam gotowe dwie, ale pierwszą zrobiłam z cieniutkiej nitki i taki wzorek, że pasuje tylko na jeden konkretny rozmiar jajka, dlatego szybko machnęłam jeszcze jedną koszulkę z grubszej nitki (czyli 20 Aidy) i wzór całkiem elastyczny, jak na frywolitki.


Jajko zwykłe od kury. Moje jest dosyć małe. Na ciut większym koronka nawet lepiej wygląda, ale większe mam niepomalowane. Wszystkie pozostałe wskazówki są na schemacie. Schemat oczywiście się powiększa.

Na koniec jeszcze jedna rada. Jak już odziejemy jajco, to owińmy je na chwilę wilgotną ściereczką, żeby przyklepać pikotki. Jak wyschną, będą gładko leżały na skorupce i pisanka będzie bardziej elegancka.

Aby maksymalnie powiększyć schemat, trzeba kliknąć w obrazek prawym przyciskiem myszy i wybrać z menu polecenie "Powiększ obrazek". Kursor zmieni się wtedy w lupkę i wtedy można jeszcze maksymalnie powiększyć całość.




Jako pomoc może Wam posłużyć krótki film, na którym pokazuję, jak połączyć obie części koronki na jajku.
Co prawda, wzór jest inny, lecz zasada postępowania taka sama.







Jeszcze jedno. Wzór jest darmowy dla wszystkich, ale prawa autorskie zastrzeżone. To znaczy, że każdy może sobie wykonać według niego taką pisankę. Może ją zrobić dla siebie, na prezent, czy sprzedać na jarmarku, jakich będzie sporo przed Wielkanocą. Ale nie wolno sprzedawać samego wzoru. Piszę o tym, bo się niedawno zdarzyło, że ktoś próbował sprzedawać moje wzory.




Więcej moich wzorów frywolitkowych znajdziesz w moim sklepie - kliknij w baner poniżej! 



Miłego supłania!

28 komentarzy:

  1. Piękny wzorek, chyba się skuszę i choć jedno jajeczko tak ozdobię.

    OdpowiedzUsuń
  2. dziękuję ci dobra kobieto

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne jajeczko, a wzorkiem już się poczęstowałam. Dziękuję bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  4. "Dobra kobieto"?
    Jaka dobra? - dziesiątki prac w kolejce czekają, a ona wrzuca kolejny wzór_nie_do_odrzucenia ;)
    I co teraz zrobić? Nie ma rady - kolejka się wydłuża.....

    A tak poważnie - dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny wzór i pięknie dziękuję, postaram się choć na jedno jajo wysupłać koszulkę:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne jajo , już wydrukowany , wrócę do domu i będzie supłany a potem się chwalony . Dziękuję bardzo za schemat i bardzo przejrzyste opracowanie ,

    OdpowiedzUsuń
  7. Jaja frywolne... super :)

    OdpowiedzUsuń
  8. piękne jajo zniosłaś oj piękne :))) zrobię se takie zobaczysz że sobie zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczne jajeczko, też sobie takie zrobię:) dziekuję za schemat

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudne jajcowe wdzianko :) dziękuję za schemacik może przed świętami zdążę chociaż jedno śmignąć :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. This is beautiful! Thank you for sharing your pattern which very clear and easy to understand!

    OdpowiedzUsuń
  12. A niech Wam wszystkim na zdrowie wyjdzie! :))) Mnie juz tak ręce bolą od tych frywolitek, że na jakiś czas muszę sobie znowu odpuścić. Za to z przyjemnością popatrzę teraz na Wasze koroneczki. :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a co z renulkową serwetką? nie zamierzasz robić dalej?

      Usuń
    2. Jak odetchnę kapkę. ;)

      Usuń
  13. Przy moim szczęściu i robieniu igłą będę zapewne potrzebować jaja strusia:)!Pozdrawiam i dzięki za wzorek!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nutko, tworząc ten wzór, myślałam właśnie o Tobie, że jak zechcesz go zrobić igłą, to powinien Ci pasować na takie największe jajo kurze. To, które jest na zdjeciu to najmniejszy rozmiar. Naprawdę! :)

      Usuń
  14. Podziwiam i zachwycam się jajkowymi ubrankami, nawet nie wiem kiedy zgubiłam tą technikę i teraz nie potrafię :)

    OdpowiedzUsuń
  15. bardzo ładnie to wygląda. zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne to frywolitkowe jajo, ja dopiero uczę się supłać. Próbowałam z czółenkiem trochę to skomplikowane łatwiej mi pracować na igle. Dzięki za schemat skorzystam z niego na pewno i dam znać jak wyszło. Zapraszam do siebie lusirękodzieło.blogspot.com . Pozdrawiam Lusia

    OdpowiedzUsuń
  17. no ba ! ale ja nie zdołałam nauczyc się tej cudnej techniki , dla mnie to nadal magia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ej! Ani to magia, ani tym bardziej czarna. ;>

      Usuń
  18. dzieki za wzór. Ja wprawdzie trochę odeszłam od frywolenia, ale widząc takie cuda skuszę się....:-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Witaj Aniu.
    Nie potrafię robić ozdób frywolitkowych. Może kiedyś się nauczę. Jak na razie podziwiam prace innych.
    Jajka wyglądają bardzo ładnie. Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne, nic dodać nic ująć

    OdpowiedzUsuń
  21. Thank you for the egg pattern and all the beautiful pictures of the places you visited!

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam miło, ja dopiero zaczynam i z blogiem i z frywolitkami, skorzystałam z polecanego wzorku. Robię na igle, ale może spróbuję czółenkiem.Jajka w Pani wykonaniu bardzo zachęcają do działania. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  23. Podstawy opanowałam .Zrobiłam 100 małych motylków.Są już dobre.Teraz próbuję jajka .Piękny wzór. Może wyjdzie.Dziękuję za pomysł.

    OdpowiedzUsuń

Komentować każdy może, jeden lepiej, drugi gorzej. ;)